A gyerekek szeretik az iskolát

Programunk

 

  • A sikeres jövő záloga az Európa-híres oktatás. Finanszírozása minden eddiginél nagyobb mértékben és okosabban történik.
  • Az oktatás és a politika szétválasztását az Alaptörvénybe foglaltuk, az oktatást megvédjük a politikai érdekcsoportoktól.
  • Az oktatás a gyerekek felemelkedését szolgálja, a képzett nemzedékek sikeres vállalkozók, a középosztály aránya egyharmadról kétharmadra emelkedik.
  • A közoktatás teljesen ingyenes. A szülőknek még a színes ceruzát és a tornacipőt sem kell megvenniük.
  • Teljes az iskolai autonómia. Az igazgató gazdálkodik az iskola pénzével, fizeti a béreket, számlákat, az oktatási segédeszközök, a kirándulások és az egészséges menza árát.
  • Megszűnt a funkcionális analfabetizmus. A gyerekek szeretnek iskolába járni.
  • Tíz évig tart az alapképzés. A boldoguláshoz szükséges készségeket: az értő olvasást, a helyesírást, a gyors és pontos számolást mindenki megszerzi. A gyerekek folyékonyan beszélnek egy idegen nyelvet, jól használják a számítógépet.
  • Hároméves a gimnázium vagy a szakképzés az alapképzés tíz éve után. Az átjárás gördülékeny, mindkettőből jó eséllyel lehet a felsőoktatásba kerülni.
  • A pedagógusok óraszáma lecsökkent. Minden tanítással töltött hat év után jár egy továbbképzéssel töltött év. Az értelmiségi életforma méltó feltételeit biztosítjuk.
  • A felsőoktatás rugalmas, nemzetközi szinten is versenyképes, jobban megéri itthon egyetemet választani, mint másutt a világban.

 

Interjú 2021-ből

 

Sebestény Ilona vagyok, angol–informatika szakos középiskolai tanár.

 

30 éve vagyok a pályán, már az első tanítványaim gyerekeit tanítom. Anyanyelvi szinten beszélem az angolt és az oroszt, a számítástechnika pedig a szenvedélyem.

Volt egy keserves időszak, amikor közel álltam ahhoz, hogy elhagyom a pályát. A versenyszférában akkoriban sokkal jobban kereshettem volna. Kizárólag a hivatásom szeretete és a férjem jó fizetése tartott a pályán. Akkoriban vagy az éjszakáim felét olvasással töltöttem, hogy tovább képezzem magam, vagy behozhatatlanul lemaradtam a szakmámban.

Ma ez jóval könnyebb. Ma már képes vagyok lépést tartani ezzel a nagyon gyorsan fejlődő tudománnyal, mert a képzéseken való részvétel a munkaidőm része.

Csökkent a tanítási óráim száma, több időm marad a felkészülésre

Jelentősen csökkent a tanítási óráim száma, ez időt teremt a differenciált felkészülésre is. Projekteken dolgozom a gyerekekkel, ami fejleszti az összefüggések felismerését, a szintetizáló gondolkodási műveleteket. Az új kerettantervek kiselejtezték az öncélú, felesleges ismereteket, a memória fejlesztésén túl az alkotó- és a problémamegoldó gondolkodást fejlesztjük. Ehhez az oktatás korszerű eszközei rendelkezésre állnak. Igyekszünk a tanultakat modellezni, a természettudományi tárgyakhoz kísérleteket végzünk, a tapasztalati tanulás átvette a gépies magolás szerepét. Többkilós hátizsákok helyett minden gyerek saját tablettel és néhány füzettel jön iskolába. Hatékony a nyelvtanulás, a gyerekek minden évben két hetet a testvériskolában töltenek külföldön, és már negyedikes korukban folyékonyan beszélnek angolul.

Minden nap újra felfedezem a világot a tanítványaimon keresztül

Minden tanítási nap élmény nemcsak a gyerekeknek, hanem jómagamnak is. Gyakran úgy érzem, hogy soha nem fogok megöregedni, hiszen mindennap újra felfedezem a világot a tanítványaimon keresztül. A kiégés ezért szerencsére nem fenyeget. Természetesen ehhez az is hozzájárult, hogy a fizetésem jelentősen nőtt. A magyar átlagkereset nettó 1000 euró lett, én ennél többet keresek. Végre megengedhetem magamnak, hogy a színházban a kakasülő helyett a páholyba vegyek jegyet. Rendszeres vásárlója vagyok a kedvenc könyvesboltomnak, és még félre is tudok tenni.

A férjem azt mondja, hogy végre visszakapta azt az energikus nőt, akit annak idején feleségül vett.